Saker jag saknar

Ibland smyger den på helt utan förvarning. Saknaden. Längtan efter saker som varit, men också efter saker som fortfarande är, även om det kanske var länge sedan jag själv fick uppleva dem.*

Att sitta runt lägerbålet och titta in i elden, känna värmen fastän kylan tränger på. Nattpromenader i kylan med nysnön knarrande under skorna och den svarta himlen täckt av stjärnor. Familjeeftermiddagar framför brasan med pepparkakor och te. Att sitta och småimprovisera vid pianot. Att bo så nära både skog och vatten. Fungerande och integrerad kollektivtrafik. Ett riktigt luciatåg. Elljusstakar i alla fönster. Centralvärme. Och så alla er förstås, även om ni också rört lite på er.

Trots allt trivs jag dock väldigt bra här. Så bra att jag egentligen inte alls vill flytta till Danmark nästa år för att plugga. Såhär fint var det till exempel att gå den annars rätt trista vägen till jobbet imorse:


image18


*Märk väl att det är vinter- och jultema. Det finns förstås en massa sommarsaker jag saknar också, men de tar vi till den tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback