It's Alive!!!

Det är nog ganska fel att säga att jag ofta frekventerat denna blogg sedan i januari, då jag skrev senaste inlägget. Främst har jag haft brist på Internet. För tillfället snor jag grannens trådlösa som jag verkar kunna få ta emot signaler från i någon halvtimme per dag. Anledningen till att jag skriver nu är att jag upptäckte att jag den senaste månaden ändå haft besökare här varje dag. För en blogg som varit i ide de senaste 10 månaderna är det inte så illa. Själv har jag dock inte varit i ide. En kort sammanfattning:

1. Flyttat - två gånger. Först från Aoife till ett delat sovrum med en kompis, sedan till en egen etta där jag bor nu, i juli.

2. Bytt Jobb -  Slutade efter nästan ett år på Lufthansa i slutet av oktober och har nu en administrativ position med härligt reguljära arbetstider för Texaco Diesel Card Services.

3. Sjungit - Väldigt mycket. Gick med i kören
Enchiriadis i slutet av januari och har haft väldigt många framträdningar, övningar och pubkvällar sedan dess. Underbart :D

4. Körresor - två stycken. I juli var vi i Wales för att tävla i Llangollen International Musical Eisteddfod. Rent placeringsmässigt gick det sådär, men poängmässigt var det hyfsat - och standarden var extrem. Och så hade vi fantastiskt roligt. I början på november deltog vi i Sligo International Choral Festival där vi vann den nationella klassen (dvs är vi alltså Irlands bästa kör), kom tvåa i folkmusikklassen samt tvåa i den internationella klassen. Inte illa!

5. Andra Resor - Många. Två gånger till Sverige samt Köpenhamn, Paris, Wales, Portugal och New York har jag hunnit med sedan den första juni.

Det var den korta varianten. Den som inte vet den långa vet säkert hur de ska få tag på mig... Men nu tänkte jag sticka ner till min läkarkörkompis som bor 200 meter bort och dricka te. Ska försöka att återuppliva den här igen. Lovar dock inget...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback