Som sagt...

Oj da, nu var det visst ett tag sedan jag sist uppdaterat. Typ nastan en manad... eller atminstone tre veckor. Det ar sa svart att skriva en sammanhangange text nar jag sitter pa jobbet och jamnt blir avbruten eftersom folk faktiskt far for sig att ringa hit ibland, aven om det inte alltid ar sa himla manga. Dessutom ar det irriterande att inte ha a, a och o (ehm, ja) pa tangentbordet, aven om jag vant mig sa till den graden med andra bokstaver att jag knappt kan skriva in ratt nar jag faktiskt antligen har ett svenskt tangentbord. Naval.

En annan anledning till stiltjen har nog varit det obetydliga faktum att det faktiskt inte hander sa himla mycket i mitt liv. Pa sistone har jag forsokt fa lite mer kontakt med gamla kompisar men det ar ju inte sa manga av er som mailar mig heller *hint hint* och ringa har jag inte rad med (... vilket paminner mig om att jag behover kopa lite pengar till min telefon). Jag har nu jobbat "pa riktigt" i snart fyra veckor, och trivs pa det hela taget ganska bra med det. Vissa dagar ar forstas battre an andra, men det ar anda gansk sallan som man far riktigt hemska samtal. Jag hade nog ett av de varsta samtalen jag haft hittills i morse. Aven om en ibland kan bli irriterad pa den en pratar med, ar det nog en av de fa gangerna dar jag verkligen haft lust att bara slanga pa luren. Nar "kunden" (som inte ens var kunden, utan en kompis till kunden) sa "lyssna pa mig nu" for femtioelfte gangen och repeterade sin klagosang for femtioelfte gangen var mitt talamod sahar (---> . ) nara att brista. En halvtimme agnade hon (/vi) at att komma absolut ingenstans. Sedan hade jag lyckligtvis rast, sa jag kunde lugna ner mig lite. Gah. Sedan idag har jag dessutom borjat ta emot websupportsamtal. Jisses vad dumma folk kan vara.... samtidigt kan ju hemsidan vara lite overdriven ocksa. Nar jag av misstag inte skrev i hemresedatum kom det upp en liten errorruta som bad mig kontakta Helpdesk. Det hade ju varit nagot lattare att bara skria att hemresedatum inte fanns, oui?


Men nu borjar jag fa slut pa (o)vettiga saker att skriva. Jag ska nog satta mig och virka lite, i vantan pa att nan far for sig att ringa.... Ska forsoka uppdatera lite mer regelbundet igen. Hoppsan! Nu kom de visst forbi med mandadens lonecheckar. Whee :)  

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det beror ju på hur man ser på saken...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback