Sing for Choi!

Ja. För de som inte känner mig så väl kanske jag bör introducera följande lite. Sedan ungefär ett och ett halvt år tillbaka har jag blivit en inbiten beundrare av den italienska sångerskan Laura Pausini. Hon vann som artonåring i 1993 nykomlingsklassen i San Remo-festivalen och har sedan dess släppt en massa album och spelat över hela världen (ja, även Sverige). Hursomhelst... YouTube måste vara det underbaraste som finns.  Hittade det  här klippet från det allra första framförandet av "La Solitudine"....

Lite kul att jämföra med dagens version (försök att inte bry er om Lara Fabian... jag har lite svårt för hennes röst och överdrivna uttryck. Tur att Laura Pausini sjunger majoriteten av sången):
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback