Dagens Nyheter (ÄNTLIGEN!!!)

  • Allians för Sverige segrade i valet. De ledde hela tiden, men det var i den närmaste oroväckande jämt under perioder. Ett mandat som skiljde när det saknades (ungefär, tror jag?) tusen valdistrikt. Men det gick... Och numera så bor det faktiskt en statsminister ett par kvarter bort. Som jag har sjungit för. Just den tanken lär det ju ta ett tag att vänja sig vid. :D. 
  • Just nu storstädas rummet mitt för fullt. Hade ett par ton papper som jag slängde - känns inte som om jag kommer att ha någon mer användning för de franska fyll-i-luckanstencilerna jag ägde ett par hundra av.
  • Min kära scoutavdelning, Sleiper, håller på att bli überseriös. Lite väl überseriös kanske... själv tycket jag faktiskt det är lite roligt att de fortfarande envisas med att ropa "UTTERN!" precis i slutet av avdelningsropet. Lite för att hedra NäsbyPark... Tror faktiskt inte ens det har att göra med att Uttern var min patrull under de två och ett halvt åren jag var aktiv patrullscout i NäsbyPark. Men jag tycker faktiskt att det är lite roligt, även om jag numera är den enda ledaren på avdelningen som var med under tiden som Skogsluffarna och Sleipner körde gemensamt.
  • Jag saknar sången. Och kören. Att sjunga ordentligt, inte bara när jag städar. Har satt igång med skrivandet igen efter ett par års paus, men jag vill helst vara ensam i huset när jag sitter vid pianot och det är ju inte så ofta som huset är tomt numera.
  • Jag vill iväg. Jag vill iväg. Jag vill iväg. What's new?
Men nu ska jag gå ut och sätta en lapp på den stora påsen. "Grovsopor" ska det stå på den. Sedan ska jag kanske skriva lite mer på min "berättelse". Eller sova kanske vore en bra idé. Typ :/.

Kommentarer
Postat av: Mia

Det var interessant nyt når jeg nu gik og troede at spejderne altid har väret så enormt seriöse. Indtil videre er det rent "lyt-og-lär" for mit vedkommende, så nogen mening om det har jeg ikke rigtigt dannet mig endnu. Eller jo, det her er mere rigtigt spejderarbejde efter bogen modsat det derhjemme hvor det hele er så småt og alle er meget lille (hvilket för det ret hyggeligt, og ineffektivt).
Det er dejligt at höre at du er begyndt at skrive igen, så håber jeg med tiden at du vil dele lidt ud af dit skriveri og sang. Det er altid höjt värdsat.

2006-09-19 @ 18:59:44
Postat av: Julie

Åh, jag har överhuvudtaget inte svårt att fatta att du vill i väg nu. Jag vill också i väg, även om det faktiskt är nästan ett helt år kvar tills jag kan åka någonstans överhuvudtaget. Ugh. Gymnasieskit :p Fast, vi har roliga ämnen i år och sen blir det russefirande, vilket också inbefattar *fanfar* revy! Och gissa vem som är revychef? Just det: jag :D Hoppas iaf det kommer att bli ett bra år, för oss båda. Spana gärna in min blogg och kommentera lite om du vill, det är alltid lika trevligt. Sköt om dig.

Kram Julie, svensson in spe :P

P.S. När flyttar du egentligen? Jag kommer till Stockholm i slutet på november. Men det kanske är lite sent...?

Postat av: Louise

Julie! Det var ett tag sen. Hur lever du? :P

Huhm... slutet av november är npg lite väl sent. Tyvärr. Hoppas komma iväg i början av oktober.

Tycker att det var ganska kul att det var både Svensker in Spe och Svensson in Spe som kommenterade det här inlägget... :)

2006-09-20 @ 18:55:01
URL: http://saoirse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback