En piccollo uppdatering

Idag har jag nästan varit duktig. Nästan. Jag har blivit utsövd utan att gå upp alldeles för sent (det där var bara lite ljug), jag har blivit klar med min Tra te e il mare-översättning till engelska, jag har funderat på hur sjutton jag ska spela in "Jordan", jag har hulpit mor min i trädgården, jag har städat mitt rum, gjort klart födelsedagssakerna som ska skickas till Christi i Nya Zeeland, (snart) skrivit ett mail till Helena och fått lite mer info om min kommande flytt. Fast det senare är det knappast mig som är skyldig till.

Och det är väl ungefär det. Det har inte hänt så mycket i mitt liv på sistone. Jag var en tredagarstur till Mora i förra veckan. Körde lite bil... det var bra för självförtroendet. Har uppkörningstid bokad till 7 november, men om jag inte lyckas få en tidigare kommer jag dra till Irland utan körkort. Punkt slut. Pappa hade femtioårsfest på Näsby Slott i lördags. Hur kul som helst :D. Istället för tal sjöng jag och systrarna "För Kärlekens Skull", och jag sjöng "Volare" ensam. Alltid kul att få uppträda. Maten var jättegod, likaså sällskapet. Min 73-åriga farmor ägde dansgolvet: "Shake it like grandma!", som Charlotte sade. Wunderschön...

Och det är allt för idag. Har för mig att jag skulle göra nånting imorgon, men jag kommer inte ihåg vad det var. Huhm....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback