PPS-nummer och bibliotekskort

Här händer det mycket spännande saker. Typ som att jag inte har någon som helst aning om vad som ska hända imorgon. Förhoppningsvis ska jag flytta in i min permanenta bostad. Men jag vet inte... har inte pratat med Aoife alls ikväll.

För er som har koll på min Livejournal också, så vet ni att jag inte var överlycklig i förmiddags. Som tur var lyckades jag få ihop allt ändå. Fast det var nog mer tur än någonting annat. Jag fick något av en totalchock när jag fick reda på att jag fanns kvar i systemet för PPS-nummer (eh, typ personnummer men inte helt?). Fast det mest komiska var nog när killen satt med mitt pass i handen och frågade om jag hade jobbat här, när jag nyss talat om att jag flyttade härifrån i 1998. Då var jag tio... vilket jag ju var tvungen att påpeka för honom. Såvitt jag visste var barnarbete inte tillåtet då heller, om inte läxor räknades förstås (fast det sa jag inte). Men ett nummer hade jag redan ("did you have an address when you were here?" eh. wtf? nej du, jag bodde i tält i fyra år). Lyckades dessutom få tag på det där bibliotekskortet också. Ett stycke foto-id, ett stycke mobilräkning (eh, Aoifes....) och ett stycke brev som påstod att jag bott på ovanstående adress sen 1 november räckte för att bevisa att jag både var jag och bodde. Trevligt :).

Nä. Nu börjar det bli alldeles kallt för att sitta här nede och skriva. Louisä fryser... Kanske är dags att lägga sig?

Kommentarer
Postat av: Sara

Bra att allt (mer eller mindre iaf) löste sig!

Jag skrev min tenta igår (fick en grym hostattack mitt i och störde väl alla 200 i salen, men, men) och det gick riktigt bra tror jag. Nu undrar jag bara hur det gick med ditt jobbande, bra, eller? Jag hoppas verkligen det!

2006-11-07 @ 11:12:25
Postat av: Mia

Det virker ret bureaukratisk efter min mening, men det er da godt du lader til at finde vej i junglen.
Nu har du i teorien boet hos Aoife i over en uge, så må det vist snart være tid til at omsætte det til praksis. Det kan jo ikke vedblive at være "i morgen" (skønt nu passer det vel snart).

2006-11-09 @ 01:07:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback