Liten dags- och helgrapport.

Ja.... livet gar vidare. Jag har fortafarnde inget Internet hemma och ar inte ens saker pa att jag nagonsin kommer fa det, sa jobbets far duga sa lange. Som tur ar ar det ganska ofta som jag inte har nagonting vettigt alls att gora. Dagen inleddes med et urspannande dataprogram om farliga saker som man inte fick ha med pa flygplanen. Sjalv holl jag mig precis tillrackligt vaken till att klara det avslutande provet dar man skulle ha minst 80%. Sedan fick jag ga igenom ett annat informationsprogram om datapersonskydd bla bla bla. Och sen borjade internet fungera och jag blev glad - vissa ar fortfarande inte klara med forsta programmet. Suck. 

Helgen var helt OK. Lordagen hade jag inte ett enda vettige samtal med nagon. Jag hade i och for sig inga ovettiga samtal heller. Jag hade inga samtal alls. Lyckligtvis kandes det inte sa fruktansvart ensamt anda. Jag shoppade mat och baddmadras och filtar och ljus och andra nodvandiga smasaker. Nu har jag inte sa mycket kvar att leva pa den resteranda veckan. Sondagen akte jag inte till stan vid tolvtiden. Jag skulle vara hos mina svenska kompiar/kollegor vid tvatiden for fodelsedagsfika och hade en timme att doda. Som tur var forsvann den timmen snabbt genom att jag gick vilse. Tidsfordriv ar alltid bra :). De nasta fyra timmarna tillbringades med tedrickande, glassatande (en ovantad lyckad kombination!), kakatande, en maaaaassa prat och lite mer tedrickande. Sedan sprang jag till bussen. Eller sprang ar nog inte helt ratt ord, det blaste sa mycket att jag ibland nastan holl pa att valta och ibland hade sa mycket vind i ryggen att jag inte kunde gora annat an att springa. Dessutom osregnade det. Mycket trevlo. 

Val hemma hade jag tankt att jag skulle baka brod och laga middag och lagga mig tidigt. Det blir aldrig som man tankt sig. Istallet drack jag annu mera te och pratade mer eller mindre konstant med Aoife i fem timmar. Broden blev bakade och middagen blev en macka. Men trevligt var det, speciellt efter den ovanligt tysta lordagen. Inte helt lika trevligt var det att ga upp i morse klockan 05.20 efter inte mycket mer an fem timmars somn. 

Men nu ar det snart lunchrast!  Alla som laser far jattegarna kommentera, eller skicka en mail eller hora av sig lite :)... brev ar forstas ocksa underbart. Dessutom skulle jag bli glad om nan kunde skicka med lite a, a och o till det har tangentbordet. Haller pa att bli galen pa avsaknaden av dem. Tjo flojt!

 

Kommentarer
Postat av: Sara

[elakt av den att radera allt jag skrivit, återskapar...]

Hej hopp!

Såg du mitt fina sms? Eller, du kanske inte har slutat än...

Kul att du inte åkte till stan vid två... Skojar bara men du hade kanske lite bråttom när du skrev. Jag ska försöka få in alla tecken (vilket jag nu fick).

Jag har börjat med nästa kurs nu så om du vill veta nåt om svensk arbetsrätt så är det bara att fråga om några veckor.

Någon form av internet borde väl gå att fixa hemma... saknar våra skypesamtal. Annars är allt bra här och i helgen är det ledarhajk!

Kram på dig!

2006-11-21 @ 16:24:28
Postat av: Louise

Ehm, huhm, brattom var det ja. Det har med att lasa igenom mina inlagg innan publikation brukar inte vara min starkaste sida. En kanske borde ratta det?

Vad spannande det later med seg arbetsratt. Tyvarr kommer det nog inte hjalpa mig sarskilt mycket alls, om det inte handlar om den Irlandska arbetsratten forstas ;).

Jag saknar ocksa vara Skypesamtal, men tyvarr verkar det inte helt troligt att jag kommer fa internet hemma under narmsta framtiden. Framst for att det nastan bara kommer vara jag som anvander det och darfor aven jag som far betala det mesta. Och just nu ar det inte sa gott om pengar for att uttrycka det milt :).

Men jag ska forsoka palla mig ned till ett internetcafe inom narmsta framtiden. Till helgen kanske - hinner inte pa kvallarna tyvarr.

Halsa alla pa ledarhajken. Den hade varit rolig att vara med pa... var ska ni vara nanstans?

Kram!

Postat av: Mia

At holde kontakten, ja, det er netop det jeg er blevet så forfærdelig dårlig til. Jeg har skam alle fine ambitioner om snart at skrive dig et fint langt brev, men der ser ud til at være usædvanligt langt fra tanke til handling. Jeg er ellers ved at løbe tør for undskyldninger for at udskyde det: Du er flyttet ind på adressen jeg har, jeg kan ikke tillade mig at blive helt apatisk blot fordi jeg vantrives og at jeg ikke har nogen anelse om hvad jeg skal skrive burde også være til at overkomme.
Til gengæld har jeg måske skaffet dig en ny læser! Det vil sige jeg fik igen fortalt min mor om din blog (selvfølgelig genkendte hun slet ikke begrebet "blog", hun er jo blot uddannet cand.scient. i datalogi) og hun ville gerne stadig følge med som dengang jeg jævnligt læste op for hende. Hun så ingen hindring for at jeg fortsætter med at læse op og oversætte (og jeg som troede at hun selv ville til det, men det svenske driller måske nok) når vi nu taler så meget på Skype. Det er virkelig synd at du ikke har internet hjemme så vi kan få os nogle gode lange samtaler, jeg ser frem til at økonomien slår til.
Din stille lørdag kan jeg til fulde leve mig ind i. Sådan har mine to sidste lørdage også været, pånær at jeg ikke engang forlod huset og at jeg i det mindste talte kort med Hans når han indviterede mig op til middag med familien. Jeg havde ellers indstillet mig på mere eller mindre at springe over at spise for at undgå at møde familien Wernstedt. Pudsigt var det så at læse om at du blot spiste en mad søndag, især når jeg nu blev vidne til din mors bekymring over om du nu spiser ordentligt. For mit vedkommende må det blive at hvad familien ikke ved har de ikke ondt af (knap så smart at skrive dette når jeg netop har givet min mor linket?).
Mht. lederhejken står der i invitationen at vi skal være i hytten Narven udenfor Norrtälje. Jeg håber at du blev klogere af den oplysning end jeg.

Kram!

2006-11-23 @ 04:17:34
Postat av: Louise

Er min mor bekymret over at jeg maske ikke spiser ordentligt? Lol... det havde jeg aldrig troet (men hun har da nok ret... jeg glemmer lidt nogle gange :)).

Jeg kender igen navnet pa hytten i skal vaere i -jeg har sikkert vaertet der selv en gang for lenge siden. Det er sikkert et hyggeligt sted :).

Gleder mig meget til at faa et brev fra dig. Jeg savner ogsa at snakkes - men det er da sjovt at din mor stadig vil laese! Du maa hilse hende mange gange fra mig. Jeg haaber at du snart faar det lidt bedre med det hele og finder ud af vad du vil...

Savner dig!
Knus

2006-11-23 @ 13:06:17
URL: http://saoirse.blogg.se
Postat av: Martin

och jag letar som bast efter ett jobb, har nog snart fixat ett men mar *ganska* daligt in the meantime... jag hoppas verkligen att jag aldrig mer kommer uppleva den har formen av osakherhet och annat, det haller pa att ta kal pa mig :/ (nej, inte riktigt sa, men nastan...) dessutom saknar jag det mesta hemma, men inte egentligen for att jag vill besoka det utan for att det representerar en sorts trygghet som jag faktiskt inte har for tillfallet - och det ar ganska jobbigt. Men men, nu ska jag sluta klaga och aterga till arbetet (ar hos en kundfamilj och fixar med deras dator, men ska nog snart hem igen - bilen ftw! (Tog du forresten korkortet innan du akte?) Det kommer att bli battre senare/snart/sen, det ar jag overtygad om.
tills vi hors igen ska jag ha last ditt brev som kanske har hunnit komma - vem vet? Ha det bra, och vet att jag saknar alla darhemma. Men jag kommer ju snart tillbaka (maj), sa det borde inte vara nan fara :)
ok, cya :)
/M

2006-12-01 @ 08:03:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback