Evolution och Amadeus

Senaste nytt från livet på andra sidan sjön:

  • Louisä har börjat jobba. På riktigt... Eller vad man nu ska kalla det för. Är snart klar med min första vecka av träningen. Det är helt absurdt vad mycket nya saker man kan klämma in i huvudet på fyra dagar. Ett nytt, avancerat datorprogram med det poetiska namnet Amadeus  (vem hade kunnat veta att det var så himla krångligt att bara boka en flygbiljett?), 19 förkortningar på Star Alliance-medlemmar samt 116 förkortningar på flygplatser i Västeuropa och Amerikarna. Resten av världen ska vi lära oss nästa vecka... och jag har ändå tur att jag är såpass bra på att bara lära mig saker utantill utan att behöva nöta i alldeles för många timmar. Imorgon har vi prov på alla koder samt allt annat vi lärt oss den här veckan. Två stycken prov, där vi måste ha minst 80% på varje för att slippa göra omprov. Är visserligen helt säker på att jag klarar det utan problem, men det kanske inte vore så dumt att gå igenom det bara en gång till. Dessutom har jag inte så mycket bättre för mig. Går nog och lägger mig vid lite över tio som vanligt (eller nåt). Ja. Jag sa tio... eftersom jag numera måste gå upp halv sex för att hinna med tåget. Men så var det med jobbet alltså.
  • Evolution måste ju vara tidernas bästa lek. Till och med i en grupp med 13 internationella (svenskar, danskar, norrmän, greker, fransmän och italienare) vuxna var det vällyckat. Även om det slutade med att vi hade tre kycklingar...
  • Nej. Jag har fortfarande inte flyttat in hos Aoife. *Här skulle en kunna sätta in obscena mängder svordomar, men som alla vet har Louisä ett mycket prydligt och vårdat språk trots sin förkärlek att prata om sig själv i tredje person*. Det var visst något med någon del som saknades som gjorde att hantverkarna, som inte dök upp på lördagen, försvann ganska snabbt efter att de äntligen dykt upp på söndagen utan att nån visste var de tog vägen eller när det skulle återvända. Typ. Men nu har de alltså fått tag i delen som alltså fattades och borde alltså vara där och fixa det antingen idag eller imorgon. Alltså. Vilket borde innebära inflyttning för mig på lördag. Äntligen!!! Har däremot inte haft någon kontakt alls med Aoife själv sedan i lördags. Paketen som skickades från Sverige för en vecka sedan borde ha kommit till hennes adress vid det här laget. Jag börjar få slut på kläder... speciellt varmare sådana. Och det är kallt!!
Riktigt kallt. Typ så kallt att det är dags för mig att sluta sitta still och trycka på knappar framför en skärm vilket ju ändå är vad jag gör hela dagarna. Dags att plugga lite koder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback