A matter of routine...

Första veckan på jobbet över! Känns ganska skönt för att vara ärlig. Visserligen har det inte varit så himla svårt att stiga upp vid halv sex på morgonen, men det är ändå ett stort steg att gå från ett halvår utan rutiner alls till att plötsligt ha 11 timmar schemalagt per dag. Men jag trivs. Vilket är bra.

Visserligen har det varit mycket skola över den sista veckan, och mer lär komma. Idag kändes det som om att jag ägnade lika mycket tid åt att sitta och vänta med att få klartecken att gå till nästa steg i bokningen, som att faktiskt göra saker. Men jag fick 100% på flygplanskodsprovet, och 95% på produktprovet, så jag är glad ändå. Dessutom, som jag ständigt påminner mig själv om, får jag ju faktiskt till och med betalt för att sitta där och, ja, inte göra mycket mer än jag blir åtsagd. Och det är väldigt trevligt.

Oj, vad det ska bli skönt att sova länge imorgon! En får lite perspektiv på saker och ting när det plötsligt blir sovmorgon att inte behöva gå upp innan sju. Och jag tänker nog inte ens gå att lägga mig klockan tio ikväll. Ska få vara den nattmänniskan jag egentligen är :). För helgen har jag ganska ont om planer. En flytt blir det visst definitivt (eller ja, nu ska jag inte säga för mycket. Har trott på det där definitiva alldeles för länge nu. Men det ska hända. Sägs det...). Kanske åker jag in till stan och träffar mina "kollegor", Emelie och Hanna från Lund. Kanske skulle det eventuellt vara fest hos dem lördag kväll. :).

Jo, det har varit en bra vecka. Visserligen är det ganska konstigt att jobba i en så internationell miljö - det känns alldeles konstigt att komma ut i vida världen igen klockan halv fem och höra folk prata med alldeles vanliga irländska dialekter. Men nu ska jag gå och vara lite social med extrafamiljen. Det är nämligen alldeles för kallt att sitta här i datorrummet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback