Weeeee! Betygshets!

Då har jag fått betyg i de första av vårens avslutade kurser. Ingen mer Kosmos. Ingen mer Kosmos!!! Visst, jag tycker att ämnena är roliga, men kan knappast påstå att det har varit någon rolig kurs, även om jag lärt mig oerhört mycket. Vi hade slutprov i fredags. Uppgiften var den mest irriterande, och kanske även svåraste, hittills. Vi fick ett case:

"Du vaknar en morgon av att det knackar på dörren. Utanför står Nils Olof Höök, annars känd som Mördar-Bob. Du minns med ens dina skolår då han mobbade och förnedrade dig. Nu står din plågoande klädd i trasor och luktar sprit och rök. Nu är det han som är den förnedrade. "Får jag komma in" frågar han." Analysera ert möte. Ta stöd i religion, filosofi och psykologi. Använd vetenskapsfilosofisk metod och utgå från Det biologiska perspektivet, psykoanalysen, existensialism, Aristoteles, kristendomen och buddhism.


Som vanligt tog det en timme innan jag kom igång. Sedan skrev jag 15 sidor abstrakt flum. Visserligen brukar jag skriva 15 sidor abstrakt flum (av någon anledning har 15 sidor blivit en konstant), men det här tog ändå den stora guldmedaljen. Lyckligtvis höll inte min lärare med mig och gav mig MVG i Filosofi A, Psykologi A, Religion A och eftersom mitt Religion B-arbete om katolicism i Irland var så bra fick jag MVG i det också. Fyra kurser avklarade på en dag... nu är det bara Pedagogiskt Ledarskap och Projektarbete som jag inte känner mig säker på mina betyg i, och det blir säkert bra det med (Solen skiner = en glad Louisä).

*Kom och ge mig ett MVG, två MVG, tre MVG, kom och ge mig fyra MVG, jag går ju på VRG!!!*


Kommentarer
Postat av: Mia

Tillykke!!!
Det var dog nogle dejlige karakterer, og endda med så svær en prøve. Jeg har i hvert fald aldrig oplevet noget lignende, men jeg har selvfølgelig heller ikke haft prøve i kosmos eller bare de af fagets bestanddele jeg har.
Det er mærkeligt at afslutte fag på fag, pludselig er vi så godt som studenter (får jeg blot mindst 03 i én af mine otte eksaminer er jeg student med et snit over middel). Held og lykke med de sidste fag :)

2006-05-12 @ 23:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback