En bra dag

Idag har det varit en bra dag. En riktigt bra dag med bra saker. Min syster (fyllde år och) var snäll. Jag hade ledigt från skolan eftersom den sista kosmoslektionen skulle ägnas åt kompletterande och mitt betyg redan är klart. Jag var hos frisören för första gången på tre år och fick en ny frisyr. Jag tjänade pengar. Min dator, som är nästan sex månader gammal (snart dags att döpa hen...), lyckades äntligen komma på vårt trådlösa nätverket (just nu sitter jag i sängen och dricker te samtidigt som jag skriver). Jag kom iväg på kvällspromenad med hunden runt tiotiden. Ett par meter uti vattnet från stranden låg elva svanar och guppade fridfullt. Det var en alldeles, alldeles underbar kväll. Alla de somriga ljuden, fåglar som kraar lite ibland, vågornas skvalpande mot stranden, och tystnaden. Och så hörde jag näktergalen.

En perfekt dag. Jag vill inte att den ska ta slut nu för imorgon kan helt enkelt inte bli lika bra... Fast imorgon är det å andra sidan bara en vecka tills vi åker till San Francisco. Nu ska jag se det positivt :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback