Mycket snack, liten verkstad

  • Jag har börjat få en massa reklam på danska överallt, istället för på svenska. Visserligen har jag just varit i Danmark och även varit uppkopplad på ett danskt nät, men nu är jag ju i Sverige igen. "Your country is eligible: Danmark" står det i en av reklamerna på Hyllan. Mycket intressant. Ännu mer intressant var det dock på MySpace där det på ena sidan var en animerad reklamgrej för nån dansk affär och ovanför en animerad reklam för svenska Spraydejt. Underligt...
  • Har beslutat mig för att mitt Religion B-arbete nog inte alls ska handla om Scouting och kristendom. Det blir helt enkelt för svårt att hitta material eftersom det är ytterst få som granskat rörelsen lite kritiskt utifrån den synvinkeln. Jag skulle alltså vara tvungen att själv leta reda på en massa primära källor, vilket jag helt enkelt inte orkar. Jag har ett specialarbete att tänka på också. Och ett historiearbete. Och en engelskuppsats. Och ett kosmosprov inte alldeles för långt borta. Och ett naturkunskapsprov. Och en slutuppgift i PedLed. Och en karneval att planera/genomföra (länge leve Tisdagskommitéen!!)... Eh, ja. I andra ord tänker jag inte överanstränga mig bara för att jag vill göra ett enormt intressant arbete. Jag skriver om katolicisms utveckling i Irland istället, det är mycket enklare. Dessutom vet jag tillräckligt mycket om det för att kunna skriva en hel outline med tes/frågeställning (som ska in imorgon) utan att behöva läsa en massa. Skönt :).
  • Det är roligt att få brev. Speciellt när de är från Tyskland. Speciellt när de är från Christi. Enda problemet är att jag måste svara, vilket iofs är lika roligt det med, men då måste nånting annat bortprioriteras. Typ sömnen... Imorgon ska jag planera karneval och sedan ska jag skicka iväg lite brev/mail till Irland och dylika ställen (eh, Täby) och sedan ska jag skriva klart minst en av specialarbetsnovellerna och sedan ska jag skriva minst en artikel och sedan ska jag skriva födelsedagsbrev till Alison och sedan ska jag skriva födelsedagsbrev till Eri (varför måste alla fylla år i mars?! Jag känner fem som fyller år den 17:de samt folk den 18, 20. 22, 24 och 30 tror jag det var. Sjukt!) och sedan ska jag nog specialarbeta lite mer och sedan ska jag gå med vovsingen och sedan ska jag planera lägerbål till hiken och sedan ska jag öva på Kattduetten och Twilight Time och sedan ska jag kanske sova... vid 4-tiden på morgonen. Fredag ska jag bara sjunga och jobba lite mer och packa och handla in hike-grejor och sedan ska jag visst till Jenny på filmkväll och vara på Yard kl. 08.30 lördag morgon.
Simma lugnt, som hen säger i Hitta Nemo.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj.. det var mycket du skulle göra imorgon.. Lycka till!

2006-03-09 @ 07:24:03
Postat av: Louise

Tack :). Vi får se hur mycket jag får gjort... hälften är nog mest rimligt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback