Lösa tankar (s.k. postmodernism)

Ett år sedan morfar dog idag. Usch vilken hemskt dag det var... förra året alltså, idag har varit helt OK. Även ett år sedan jag höll mitt tal i svenska nationella provet som jag fortfarande kommer ihåg delar av. Tror jag hade den stora vita myströjan på mig, den som numera ligger gömd i en låda för att mamma inte ska hitta och slänga den. Den är ju bara lite trasig...

Borde inte alls sitta här och okynnesskriva. Borde börja med mitt historienovellarbete. Revolutionen i Ungern -56 må vara spännande, speciellt när en får skriva om det ur ett social- och microhistoriskt perspektiv.

Fick tillbaka mitt kosmosprov idag. MVG i religion och psykologi, någonstans på gränsen mellan VG+ och MVG- i filosofi. Jag hade inte tänkt mig för och använt en värdering (Blomman är färgglad) istället för fakta (Blomman är röd) när jag skulle exemplifiera Kants syntetiska aposterioriska satser. Jag trodde inte man kunde göra dumma fel i sådana här ämnen. Just begreppet "fel" är ju också en värdering.

Mia åkte också hem igår. Mycket trevligt att ha henne på besök *vinker til Mia*. Vilken tur att hon och Christel kommer upp igen på påsklovet. Vi bestämde också att jag nog var tvungen att hälsa på dem på sportlovet. Mitt  sportlov alltså, hennes ligger i vecka 7.

Nu borde jag faktiskt gå och jobba lite. Ska även ut med hunden. Och imorgon hinner jag inte göra något eftersom jag antagligen ska direkt på E-kursutvärderingsmöte efter skolan. Fast det vet jag inte säkert än... vi brukar få reda på tiden och platsen någon timme i förväg. Tedags!

Kommentarer
Postat av: Mia

*vinker tilbage*
Det var vældig hyggeligt at være på besøg som altid og hvor er det dejligt allerede at have et par nye aftaler at se frem til. At du er "tvungen" at komme herned i din ferie lyder lidt hårdt, men det er ikke helt galt når du allerede er ventet med længsel ;)

2006-02-02 @ 22:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback