Sångtankar

Min röst var underlig idag. Det kanske var för att vi hade kör i biblioteket, men det kändes ändå inte rätt. Hoppas att jag inte håller på att bli sjuk. Jag hinner liksom inte... Kom på idag att jag saknar Christina väldigt mycket just på kören. Fick plötsligt den där raden "med käckhet kan man komma långt, med fräckhet kan man komma längre, men med täckhet och vackra ögon därtill kommer man så långt man vill" på repeat i hjärnan och ville så gärna dela den.. men insåg förstås att ingen annan än vi två förstod. Möjligtvis Jenny, men henne ser jag ju ännu mer sällan.

Däremot så sjunger vi ganska trevliga saker just nu. "I Dreamed a Dream" är underbar, även om den måste ha världens mest deprimerande text; "I had a dream my life would be so different from this hell I'm living". tralala... :) Upplyftande och bra.  Började även på "Klinga Mina Klockor", i ett enklare arr än originalet. Benny Andersson är ett geni. I lilla gruppen fortsatte vi med Bellman. Han är mycket roligare på något sätt, även om jag inte fattar vad det egentligen är vi sjunger om. Å andra sidan är jag inte helt säker på att jag vill veta heller, ibland kan det vara bättre att leva kvar i illusionen.

Sedan hittade vi "En kungens man" i Sues stora sångbok, och måste givetvis sjunga även den. Martin fick sjunga riddarreplikerna. Sue tyckte att den lät ju jättefin och att vi kanske skulle ha med den till San Francisco? Ja! tycket vi allihop men jag påpekade lite snällt att texten var ju.. ja. Sedan fick hon för sig att vi kanske inte skulle sjunga den på den svenska gudtjänsten i norska sjömanskyrkan i maj... hehe.

Hela sessionen avslutades med att vi ombads dra pianot in i F-salen igen, från biblioteket. Det är drygt 15 meter av plasthjul på stengolv = mycket ljud. Vi var väldigt duktiga idag, gjorde varken stora hål i väggar eller dörrkarmen. Dessutom struntade vi i könsrollerna; jag och Carro puttade/drog det extremt tunga pianot medan Martin fick bära pianobenet som vi hade av förra veckan.

Så det så :).

Kommentarer
Postat av: Carro

ehem. glöm inte att jag o martin dessutom lyfte (!) pianot o sen, trots att jag sa att ni skulle akta mig, så puttade ni på så jag ramlade. fyy på er. =P

2006-02-09 @ 18:46:59
Postat av: Louise

Men det såg extremt roligt ut. Tänk dig Aftonbladets löpsedlar:
"Skolflicka
ÖVERKÖRD
av PIANO i
DJURSHOLM
"Vi fick lirka ut henne underifrån med pianobenet"
"


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback