Imorgon

Vad mycket jag skrivit om historian, i alla fall om en skall tro mina rubriker. Om jag ändå skall skriva om skolämnen tycker en ju att jag borde skriva om det som är roligast, som engelskan, eller projektarbetet, eller San Francisco-kursen, eller... ja, det är väl det roliga jag läser. Naturkunskapen kan också vara kul ibland, som i måndags när vi fick artsbestämma våra skor enligt Linnés gamla system.

Imorgon har vi temakväll om konflikter. Skolan gör som vid alla större (kristna) högtider, påbörjar firandet redan kvällen före. Vi inleder alltså torsdagens temadag med tema konflikter kl. 17.00 imorgon kväll med en paneldebatt i Aula Magna där bland annat Linda Skugge och Carin Götblad (visst är det så hpn heter?) deltar. Samt en kristdemokrat och ett par andra... Skall bli spännande att se. Undersöka om Linda Skugge verkligen är så hemsk som hon verkar. Hoppas nästan att mina fördomar blir bekräftade, annars måste jag ju börja tycka om henne :/. Fast det hon skriver behöver jag ju inte bli imponerad av förstås... ju mindre det verkligen är det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback