Framtiden, typ.

Livet leker, lockar, smeker, på denna ljuva sommardag... Fast det är vinter och nästansnöstorm utanför. Snöar gör det åtminstone och inte är det lite. Det gör mig inget att det snöar, bara det väljer att ligga kvar sedan. Åtminsone tills efter sportlovet då våren borde komma.

Våren.. den kommer väl tillbaka den också. Det brukar bli så, att efter vintern kommer våren. Den här vintern känns bara så förskräckligt lång samtidigt som den inte får ta slut eftersom det blir vår då och sommar och höst och då står jag där. Utan strukturerna som dominerat mitt liv i tolv år. Fast det ska jag låta bli att tänka på nu.

Istället ska jag tänka på att jag har en sammanställning av diskussionsanteckningar att skriva klart innan jag kan gå och lägga mig. Jobbigt, men ganska intressant på samma gång, precis som skolan var idag. För det första var inga av mina lektioner inställda (vilket har varit fallet i en månad). Dessutom diskuterade vi roliga saker; filmen Hotel Rwanda på historien, celler på Naturkunskapen (ok då, det var ganska tråkigt men ändå...) och "Sverige från utsidan" på engelskan. Oj vad mycket fördomar vi har om oss själva (!) och vilka intressanta teorier.. de får jag gå mer in på någon annan gång. Dessutom fick vi lyssna på en intervju med Rae, skolans f.d. vicerektor, omtyckt av Alla, som flyttade tillbaka hem till Nya Zeeland i juni förra året. Lite kul att man känner både 3 av de 4 som skrivit engelskboken, samt dessutom en av de intervjuade.

Imorgon ska jag och Sara se Lilla Kycklingen på Sergel kl. 14. Älskar mitt schema :).

Kommentarer
Postat av: Sara

Himlen ramlar ner!
-Chicken Little

2006-02-07 @ 17:06:02
Postat av: Louise

*doink!*
"Mom, leave Barbra out of this!"

Postat av: Caroline

"Please please please, let it have disappeared!" *looks under carpet* "Phew... ARGH!!"
(carrot has not seen the movie, but has seen the incredibly funny trailer)
was it good? :D

2006-02-07 @ 22:04:07
Postat av: Louise

It's hilarious :)

2006-02-07 @ 23:03:32
URL: http://saoirse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback