Goda nyheter?

Oj. Det visar sig att vi kommer ha ledigt over julveckan i alla fall. For en  vecka sedan hade de ingen aning om nagonting alls: det var inte forran i morse som vi fick reda pa det. Visserligen ar jag glad over att ha ledigt over jul. Atminstone kommer man fira jul< en trevlig overraskning nu nar jag nastan vant mig vid tanken om att den skulle bli mer eller mindre obefintlig i ar. En hel vecka dessutom - det ar ganska lange. Allra helst vill jag aka tillbaks till Sverige i ett par dagar. Fast det kostar. Mycket. De enda som verkar ha nagra biljetter kvar ar SAS, och alla flyg fran lordagen den  23:e till lordag den 30:e ar helt fullbokade. Inte ens Economy Flex eller Business Class gar att fa tag pa. Under en kort period kunde jag fa en turreturbiljett for runt 6000 SEK. Jag kan aven komma till Kopenhamn, men inte vidare darifran. Tagen och tiderna ar inte helt overens om man sager sa.

Ganska jobbigt alltsa. Om inte jag kan aka hem var ju tanken att min mor skulle komma hit, men det ar val lika svart att fa tag pa biljetter at andra hallet som det ar at STO-hallet. Dilemma dilemma dilemma.

Men jag har ledigt over jul i alla fall. Det kommer bli en jul trots allt :)

Kommentarer
Postat av: Sara och Mia

Hej på dig!
Vi har två förslag. Antingen tar du planet till Köpenhamn och stannar där ett tag (uppskattas av Mia) eller så hittar du ett annat plan som går till Karlstad istället (uppskattas av Sara). Det är bara att välja :). Hoppas det ordnar sig! Kram!

2006-12-03 @ 20:40:33
Postat av: Louise

Eller saa hittar jag ett plan som gaar till Stockholm istaellet. Vilket det goer... den 24:e. Kommer att vara i Sverige hela veckan, fram till den 30:e. Om naan aer hemma under den tiden vore det ju vaeldigt trevligt att traeffas :).

Postat av: Sara

Det blir svårt... Jag åker den 21 och sedan direkt till E-kursen den 26. Den tar slut den 31.. Så, nej, tyvärr. Men man kan ju ringa när du väl är i Sverige!

2006-12-04 @ 22:28:49
Postat av: Martin

...eller så hittar du ett billigt flyg till Phuket alternativt Singapore, så kan du träffa mig på julen istället? Visserligen kommer den att spenderas i närheten av Yangon i Burma, men ändå :)
/Martin, som beter sig en smula fånigt för tillfället

2006-12-06 @ 07:45:29
Postat av: Louise

Huhm... billiga flyg till Singapore? Det billigaste jag hittar kostar ?2247.54. Huhm. Och Lufthansa flyger inte till Phuket - eller Yangon for den delen (daremot till Ashgabat). Men om du aer kvar sa att jag hinner fa mitt Lufthansa ID-kort och far 90% rabatt pa flygresor, kommer jag valdigt garna och halsar pa :). Kortet far jag om exakt 5 manader.... den 6:e maj for att vara exakt.

Men kom garna hit innan dess ;).

/ Louise, som inte alls ar sarskilt fanig for tillfallet, men extremt trott. Hon maste nog ga och kopa en till kaffe for ?2.80 pa lunchrasten.

2006-12-06 @ 12:07:40
URL: http://saoirse.blogg.se
Postat av: Martin

Vi får väl se... just nu är det lite skakigt när det gäller min situation osv, framför allt hur länge familjen ska stanna - det påverkar ju mig också, plus att jag faktiskt börjar gilla Singapore på ett sätt... därmed inte sagt att jag inte fortfarande kan börja i höst, men det blir ett beslut jag får ta senare helt enkelt. (Har du kollat www.travelocity.com förresten? DÄR finns det billiga flyg (Turkish Airlines via Istanbul för 5.500 kr någon? och det var _innan_ discounts...) Ah well, take care :))

2006-12-07 @ 04:42:54
Postat av: Martin

http://trips.travelocity.co.uk/lmn/lfe/flights/results/results.jhtml?CATID=85&dc=STO&cc=NONE
355 pund, inte helt illa faktiskt...

2006-12-07 @ 05:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback