Allt det jag inte har skrivit än

Jag har inte skrivit någonting ordentligt på ett bra tag nu. Jag har haft mycket att göra, förstås, men det verkar ju alla andra ha också. Det är inte heller så att jag inte har haft någonting att skriva om. Jämt läser jag artiklar och krönikor och en massa annat som jag tänker att jag borde skriva om. Jag kan skriva ett inlägg i eller två i tankarna när jag sitter på tåget den korta sträckan mellan Näsbypark och Östberga. Men det blir aldrig av ändå. Det är nästan en månad sedan jag sist skrev dagbok (eller ”journal” som jag brukar kalla den för. Det är inte helt samma sak…). Min kreativa skrivprocess verkar helt ha avstannat. Ingen bloggning, ingen journalling, inga nya noveller eller artiklar, inga (nya) dikter. Visserligen har jag haft specialarbetet som egentligen heter projektarbetet, projektrapporten och loggboken samt pedagogiskt ledarskapuppsatsen att oroa mig över, men det kan knappast kallas kreativt. Jag har träffat mer och fler människor än jag brukar. Mycket scouter, besök från Danmark och (lite) Tyskland, födelsedagar och skidresor (i pluralis, ja. Åkte iväg med familjen en hel vecka efter att ha kommit hem från skolskidresan. Jag är bortskämd.).

Det finns mycket jag vill skriva om. Jag har en lång lista över saker som jag någon gång ska skriva om, som ligger gömd i någon överfull skrivbordslåda som inte går att öppna. Det börjar snart bli dags att tömma ur dem igen. Slänga alla gamla papper. När jag flyttar kanske… nu är det inte lång tid kvar. Som tur är håller skolan på att lugna ner sig rejält nu. Jag har en uppsats i Religion B som ska vara inlämnad senast på fredag, då det dessutom är mösspåtagning. Det är förresten inte bara en uppsats, utan en hel kurs som skrivs som en fem-sidorsuppsats. Det kanske är dags att börja snart? Efter den har jag endast ett ”University Application Letter” till engelskan att lämna in, en lektion att planera och hålla i Pedagogiskt Ledarskap, ett kosmosprov och ett naturkunskapsprov där vi får ha med oss alla böcker och anteckningar. Sedan är det studenbal och sedan bär det av till San Francisco och sedan blir jag förhoppningsvis ledarinvigd (på skåjterna alltsp) och sedan… Ja, sedan är det slut.

Men jag ska börja skriva nu igen. Jag mår nog bra av det. Tror jag. Fast nu måste jag åka iväg till skolan!


Kommentarer
Postat av: Mia

Hvor er det dog dejligt at du skriver lidt igen, jeg har virkelig savnet de små hyggelige afbræk i den evindelige lektielæsning (som dog efterhånden ser ud til snart at få en ende når læseferien begynder om to uger). Bliv ved med at skrive, jeg vil så nødigt have at min bedste kilde til interessant, svensk(!) læsestof tørrer ud :)

2006-04-27 @ 00:00:38
Postat av: Louise

Det er altid hyggeligt at der er nogle der läser - og kommenterer! Jeg lover at pröve at skrive lidt oftere nu når der endeligt er tid!

Det var rigtigt hyggeligt at se dig og Christel igen, vi må håbe at det ikke varer alt for lenge inden nedste gang!

Postat av: Mia

Det var også virkeligt hyggeligt at være på besøg igen. Aldrig har jeg følt mig så hjemme så langt hjemmefra som hos din familie. Man siger at hvor der er vilje er der en vej, så på en eller anden måde må vi vel kunne finde tid til at ses inden alt for længe selv om jeg har svært ved at se hvornår. Tiden frem til vi bliver studenter lader til at blive travl.

2006-05-05 @ 01:31:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback